Friday, October 21, 2011

tragedi 20.10.2011....huhuhu...part 1

Pada pagi 20.10.2011...rumah tunggang-langgang...x sempat nak kemas...bangun pon lewat..sebab ibu x dak..ibu pi jaga kakak kat hospital..sebab kakak kena bedah..ada la sebab kan.....x pa laa...yang kami kat rumah ni..bangun lewat...baba pi masjid pagi2....kami dok todoq lagi....dah la ada last-year-exam...bangkit pukul 6 pagi...terus baca buku...hari 2 pulak exam PI I
                                                                            PI II
                                                                             &
                                                                            SJ I...
PI x baca apa lagi malam 2....basirah pon x lau nak buat macam mana lagi dah...x masuk kepala....pagi 2 pulak  tetibe je demam....sebab ada effect kat telinga basirah....telinga basirah berrr......sebab termakan seaput[seafood]...hmmm...demam ni!!...pagi 2 la nak baca buku..pagi 2 la nak iron baju sekolah...nak kelas buku.....HUH!!~~baba..baba..


Tiba-tiba ja baba berkata....
baba   : basirah..ibu suruh basirah pi hospital...
basirah: hah??..hari ni basirah pereksa, ba...kalau pi..macam mana ngan pereksa 2, baba??
baba   : nanti jawab la lain...
basirah: tapi?....kalau cikgu x bagi jawab dah macam mana??...
baba   : hmm...


tapi....dalam hati basirah berbelah - bagi...basirah nak pi..sebab selamat dari pereksa 2...tapi dalam masa yang sama...basirah takut x boleh dah ambil exam 2...
time keluar rumag nak pi sekolah....


basirah : baba...nanti kalau dah x boleh jawab kertas 2 macam mana?? (dengan penuh kebingungan)
baba    : boleh aih!!( dengan nada yang agak marah laa)
basirah : erm...basirah ikut baba laa....


pi la sekolah....sebab nak isi borang kebenaran keluar sekolah sebab basirah nak pi buat rawatan pastu pi tengok kakak...dalam baba tengah isikan 2....basirah lari2 naik kelas ...hantar mesej kat kawan....tapi every thursday in the morning...all of students in SMK TOBIAR....were read the yaasin...that's why I feel so sad when I can't reading with us...then...we went to HOSPITAL SULTANAH BAHIYAH...buku hosp. lupa bawa pulak....aduyyay....x boleh la pi jumpa doktor pakar....pi la farmasi kat situ....pi pi...proses jumpa doktor 2 cepat laa...doktor cakap ....... basirah kena cuci....pi la bilik ''5''....tengok!!...tiba-tiba..jantungku berdenyup kencang.....aku tidak dapat mengawalnya....setelah ku sedari...masa berlalu dengan lambatnya...jantungku semakin berdenyup kencang......tiba2...doktor memanggilku dengan nada yang lembut...kelihatan seorang doktor lelaki yang agak rupawan dan beberapa nurse lelaki melebihi nurse perempuan...hatiku semakin risau....semakin lama aku berdiri tegak di bilik itu...semakin bergelora hatiku...aku merasakan seperti ingin lari dari tempat itu...tetapi apakan daya...aku harus menjalani rawatan dengan doktor itu..dah la lelaki...terpaksa aku membiasakan diri buat seketika waktu...aku baring di katil  itu seakan-akan cacing kepanasan kerana aku dikelilingi nurse2 yang rupawan....semakin lama aku terbaring di atas katil ..dengan berpakaian baju seragam sekolah (pengawas)disuruh bukanya hijab berwarna biru itu...semakin ramai nurse lelaki yang rupawan menjelmakan diri mereka yang tampan itu....hanya 2 orang sahaja nurse wanita...


doktor rupawan itupun memulakan kerjanya.....aku tetibe je rasa teramat pening....aku hanya memandang jam di dinding berhadapan denganku itu . semakin aku pening..semakin kulihat kelibat seorang demi seorang nurse lelaki....aku tidak dapat melakukan apa2...at that time...ada sekorang nurse lelaki yang agak rupawan masuk kebilik tersebut...dia memandangku pada saat ku pening...perasaanku mengatakan ''basirah.kau lihatlah si nurse itu, bukan senang nak jumpa tau!!''..aku hanya buat don't know jaa..semua nurse yang masuk ke dalam bilik itu semuanya rupawan belaka....''setiap ada kamu..mengapa jantungku berdetar...''






                                                                                                                                    bersambung..~~



1 comment:

  1. salam...basirah..ni boleh wat filem ni.....harap kakak ko sihat

    ReplyDelete