Friday, October 21, 2011

tragedi 20.10.2011 part 2





sesudah sahaja pembersihan itu dibuat..tanpa melengahkan masa ...aku terus mencapai kasutku yang berwarna hitam lalu beredar dari bilik itu..biarpun aku masih dalam berkeadaan pening lagi..aku berjalan dalam keadaan terhuyung-hayang..tetapi aku cover..if I'm not cover2...I sure mereka pasti akan menahanku kerana rebah dan pengsan...setelah itu...ibu bertanya samaku..''basirah, dah breakfast lum kat rumah tadi ? ''aku pon berkata belum kerama x sempat...kami menuju ke kanti di hospital tersebut...selesai sahaja urusan di cafeteria , aku disuruh oleh ibu untuk tunggu baba di hadapan hospital...setelah agak lama menunggu...aku terfikir.....''ala.....rugu jual mahal sangat tadi kat nurse2 2...tapi..x pa laa...ni hanyalah nafsu semata-mata ....tiada kaitan antara hidup dan mati sesiapapun''...tiba2...


ahmad, iaitu anak ke-4 dari ibu bapaku selepas aku.. memanggilku...ternyata..pernantianku hanyalah sia2...mereka sudah ada di dalam...huhuhu.....''letih....=_=''..aku menemui baba di ruangan pendermaan darah...
basirah : baba, basirah nak derma selaki boleh x??
baba    :  ha, pi la tanya pakcik 2


lalu aku pon terus pergi menuju ke pakcik nurse itu..
basirah : pakcik..boleh x saya nak derma darah??
pakcik nurse : kamu umur berapa??
basirah : erm...16 thn...
pakcik nurse : hmm...x boleh lagi dik...18 tahun ke atas sahaja dibenarkan...


hampa...tapi..aku berazam untuk menderma darah setelah usiaku mencecah 18 ke atas.. =)..aku dan adikku,ahmad...pergi membeli kek bersebelahan dengan ruangan pendermaan darah tadi..selesai membeli kek tadi...kami pergi ronda2 cari tempat nak makan...agak lama laa..x jumpa...pi cari baba balik..tengok2 x da...haa..kacau....tiba2 nampak baba bawak kerusi roda...kami pon manpak baba..apalagi??...''baba!!!''
baba memandang ke arah kami...baba terus lari....untuk menghiburkan hati kami...


hari ini juga..kakak dibenarkan pulang ke rumah...sedang kami isikan barang kedalam pajero milik babaku itu..aku adalah orang terakhir yang belum masuk kedalam kereta..kelihatan beberapa buah kenderaan sedang menunggu untuk meneruskan perjalanan...tetapi..pajero milik babaku menghalang jalan...aku terburu2 memasukkan barang ke dalam pajero..belum sempat aku menutuk belakang kereta..babaku terus menggerakkan pacuan empat roda itu...aku terus menutup belakang pajero itu..lalu terus berlari mengejar kereta...aku tidak menoleh kebelakang...aku sangkakan baba ingik mengubah kedudukan keretanya ke sisi jalan....tetapi.......


babaku sangkakan aku sudah ada di dalam kereta...ini bermakna...aku sudah ditinggalkan.....setelah baba menyedari bahawa aku tiada dalam kereta..baba terus memberhentikan pacuan empat roda itu dengan segera...aku memasuki kereta itu dengan muka ''don't know''...semua orang dalam kereta itu mentertawakan aku..aku kebingungan...dah ikut serta dengan mereka''hehehhahaha''..mereka menjelaskan apa sebab mereka tertawa....hahhaha...itulah.....bila diingatkan balik kelakar....basirah suka kalau semua ahli keluarga ada time 2.....=)


aku akan ingat tragedi ini forever...

-THE END-

1 comment: